Kuala Lumpur dag 1 – 8 november

Om 05.45 nemen we in Yangon, Myanmar de taxi naar vliegveld. Het is vandaag de eerste stemdag in 25 jaar in Myanmar. Op dit vroege uur merken we hier nog niks van. Het vliegveld stelt niet zoveel voor en voor we het weten zitten we bij de gate te wachten. Om half negen vertrekt de vlucht naar Kuala Lumpur. We zitten maar 2,5 uur in de lucht. Heerlijk van die korte vluchtjes! Door het tijdsverschil van 1,5 uur zijn we lekker op tijd bij het volgende hostel. Kuala Lumpur is warm en heeft een hoge luchtvochtigheid verder is KL city schoon en modern.

We hebben best wel uitgekeken naar een nieuw land, hoe mooi Myanmar ook was het werd tijd voor een nieuwe uitdaging. En deze vinden we zeker in het ‘luxe’ leven van Kuala Lumpur. Skyscrapers, veel super moderne warenhuizen en heerlijk eten. Hierdoor voelen we ons een klein beetje thuis.

Vandaag hebben we een beldag met de familie ingelast. De internetverbindingen in Myanmar waren te slecht om te bellen dus we zijn benieuwd iedereen weer te kunnen spreken en sommige te zien. Heel fijn.

’s Avonds lopen richting de wijk little India. Overal staan kraampjes met van alles en nog wat. Het is een feestje.  Voor minder dan 10 euro eten we vorstelijk. Het is weer een nieuwe ervaring voor ons aangezien we nog nooit in India zijn geweest en dit toch wel een klein inkijkje is. Naar ons idee wonen er redelijk wat Indiërs in Kuala Lumpur. ’s Avonds gaat de muziek van het café onder ons hostel stevig aan hierdoor vallen we pas na drie uur ’s nachts in slaap.

Kuala Lumpur dag 2 – 9 november

De volgende morgen blijkt dat het voor de Indiërs ook daadwerkelijk een feestperiode te zijn, namelijk Divali. Het feest duurt nog twee dagen, precies de tijd die wij nog in Kuala Lumpur zullen verblijven. Kunnen we mooi de extra Indiase sfeer proeven!

Vandaag wordt een shopdag. Onze zonnebrillen zijn onder andere aan vervanging en zo hebben we nog wat artikelen op het shoplijstje staan. We nemen de metro naar de Petronas towers en doen ons tegoed aan de luxe airco shoppingmalls. Retail shopping therapy is hier tot een kunst verheven dus we nemen het er lekker van. Zolang het nuttig is voor de reis mogen we het aanschaffen J. Tussendoor stappen we de bioscoopzaal in voor de nieuwste James Bond en we sluiten de dag af met weer een rondje siteseeing op de Indiaanse markt. Ook weer heerlijk gegeten en net als gister ook slecht en kort geslapen door de geluidsoverlast.

Kuala Lumpur dag 3 – 10 november

Cultureel doen zit helaas deze dagen in deze ‘luxe’stad niet in ons lijf. Na het stoffige en met regelmaat stinkende Myanmar kunnen we het niet laten de highlights van de stad over te slaan en gaan nog een dag in de airco shoppen. Retail therapy over de top! Heerlijk luxe in de airco. Tussen de Malls door lopen we in het park. Even een warme neus halen en met de voetjes in het zwembad, welke gratis beschikbaar is in het park.

Tussen de middag genieten we van een bruin broodje (heerlijk na het ontbreken hiervan enkele weken) en we sluiten de middag af in een cafeetje. ‘s avonds gaan we op ontdekking in chinatown. Hier is alles te koop, goedkoop en voor een (in verhouding) goede kwaliteit. We kopen nog een trekkingsrugzak aangezien we deze in Vietnam willen gaan gebruiken. We eten in chinatown aangezien de etensgeuren en gerechten zo doen denken aan de  vakantie in China waar we heerlijk eten. Terug in het hotel wordt het weer backpack inpakken. We vliegen namelijk morgen naar Hanoi, Vietnam.